Ilyen volt – Megtalálni és elkötelezni – HR kihívások és megoldások
Mit is jelent az atipikus foglakoztatás? Hogyan alkalmazható a Te vállalkozásodnál, és milyen előnyöket hozhat? Milyen egy ideális munkahely 2024-ben?
Miért fontos láthatóvá tenni magadat munkáltatóként? Hogyan segíthet egy profi álláshirdetés és jelöltélmény a versenyelőny megszerzésében?
Ezekre mind-mind választ kaphattunk a június 10-én lezajlott rendezvényen, egy igazán izgalmas panelbeszélgetés keretein belül.
A program során olyan elsőszámú vezetőkkel és szakértőkkel találkozhattunk, akik valódi tapasztalatokat és bevált módszereket osztottak meg velünk.
Ahhoz, hogy egy munkahely meg tudja tartani a jó munkaerőt, egy érdekes csapdát kell elkerülnie: azt, hogy az inkluzivitással letudja a teljes HR-menedzsmentet. Az inkluzivitás, azt jelenti, hogy egy munkahely befogadó szemléletű, ugyanakkor ez a hozzáállás könnyen általánosítja a munkatársakat, egyformának tart mindenkit. Pedig nem biztos, hogy egy 200 fős cégnél minden dolgozó ugyanattól lesz boldog. A siker titka tehát abban rejlik, képesek-e a vezetők individuumként kezelni a munkatársakat és minden egyes embernek azt adni, amit ő az akkori élethelyzetében szeretne. Egy olyan rendszert kell építeni, amelyikhez mindenki tud csatlakozni és amelyben megkapja azt a dolgozói élményt, amelyre neki szüksége van. Előadóink kiemelték a közvetlen vezető jelentőségét is, a közvetlen vezetőnek nem jó fejnek kell lennie elsősorban, hanem olyannak, akitől tanulni, és akivel fejlődni lehet.
A munkáltatói márka kapcsán megjegyezték, hogy szét kell választani a fehér és a kékgalléros dolgozókat. Az irodai dolgozóknak általában fontosabb a márka – ezért döntő jelentőségű, hogy egy cégnek milyen a vállalati és a munkáltatói márkája – a Z-generáció esetében pedig megjelent elvárásként a Purpose, azaz a „mit teszek a világhoz és mit tesz hozzá a cégem” gondolat. A fizikai dolgozóknál hatványozottabban jelenik meg az anyagi juttatás, ők elsősorban a munkabér és a munkahely közelsége alapján választanak, így a toborzásban kevésbé jelenik meg a márka, mint a fehérgallérosoknál. A megtartásban azonban már ugyanazok az attribútumok lesznek fontosak a tiszta munkakörnyezettől az emberi kapcsolatokon át a kommunikációs rendszerekig.
#fiatalvállalkozók #inspiráció #atipikusfoglalkoztatás #employerbranding #FIVOSZ #közösségetépítünk