Van egy kis látványműhely Óbuda szívében, a Phiola Kozmetikum Manufaktúra. Rácz Marianna és üzlettársa műhelyében az alkotás, a kreativitás, a dizájn, a természetgyógyászat és a vegyész szakma jó barátságban vannak egymással. Ebből az összhangból születnek meg a Phi Kozmetikumok. A szépségipar nem egy egyszerű szakma, de nagyon sok lehetőséget rejt még magában. Ők megtalálták! És most az álmaikat élik meg nap mint nap.
Van egy kis látványműhely Óbuda szívében, a Phiola Kozmetikum Manufaktúra. Rácz Marianna és üzlettársa műhelyében az alkotás, a kreativitás, a dizájn, a természetgyógyászat és a vegyész szakma jó barátságban vannak egymással. Ebből az összhangból születnek meg a Phi Kozmetikumok. A szépségipar nem egy egyszerű szakma, de nagyon sok lehetőséget rejt még magában. Ők megtalálták! És most az álmaikat élik meg nap mint nap.
– Mikor döntöttél úgy hogy vállalkozó leszel, és miért a vállalkozói létet választottad?
– Viszonylag korán, már 20 évesen belecsöppentem a vállalkozói létbe. Akkor egy csoporttársnőmmel alapítottunk hostess-ügynökséget. Rengeteget dolgoztunk, mellette iskolába jártunk. Sosem tudtam magam jó beosztottként elképzelni. Mindössze két évig voltam GYES után egy rendezvényszervező cégnél alkalmazott státuszban, vezető pozícióban, de hamar rájöttem, hogy nem nekem való. Tulajdonképpen nem voltam jó munkaerő. Állandóan a saját vállalkozásomon álmodoztam, volt bennem egy belső nyugtalanság és mindig ez járt a fejemben: „hogyha ugyanazt az időt és energiát, amit alkalmazottként fektetek abba, hogy valaki más életét építsem, mindazt a saját álmaimba fektetném plusz hozzátenném azt a kreativitást ami bennem van, nem hiszem el, hogy ne tudnám megteremteni magamnak azt az életet, amire vágyom!” Persze, sokkal több időt és energiát fektetek a saját vállalkozásomba, viszont mindezt magam osztom be, és ez így 3 gyerekes család mellett sem teher számomra.
– Mi a fő profilotok? Mivel foglalkoztok? Mi az, amiben igazán jók vagytok, mi teszi a vállalkozásodat egyedivé?
-A webes értékesítés mellett üzlettársammal és egyben legjobb barátnőmmel egy kis látványműhelyt üzemeltetünk Óbuda szívében, a Phiola Kozmetikum Manufaktúrát. Nálunk a műhelyben az alkotás, a kreativitás, a dizájn, a természetgyógyászat és a vegyész szakma jó barátságban vannak egymással, és ebből az összhangból születnek meg a Phi Kozmetikumok. Itt frissen készülnek a natúrkozmetikumok, bármikor be lehet lesni hozzánk az ablakon, szerdánként pedig nyitott műhelynapokat tartunk, amikor minden érdeklődőt szeretettel látunk. Ilyenkor mindent ki lehet próbálni, kenegetni, megszaglászni. Örömmel mutatjuk meg az alapanyagokat, amiből a kozmetikumaink készülnek. Tudatosan törekszünk arra, hogy amiből csak lehet, minőségi hazai alapanyagokat használjunk. Például a magyar csipkebogyóolajnak és szőlőmagolajnak nincs párja, ezektől a gyönyörű színes olajoktól lesznek a Phi krémek is színesek és vidámak, a hazai gyógynövényektől és illóolajoktól pedig illatosak! Arra is van lehetőség, hogy személyre szabjunk egy-egy terméket. Nagyszerű beszélgetések és nagy találkozások szoktak kikerekedni a szerdai nyílt napokból. A visszajelzések azt igazolják, hogy a vásárlók szeretik a kreatív natúrkozmetikumokat és személyes kapcsolódásuk van a Phi márkához, hiszen mi, a készítők elérhetőek vagyunk bárki számára.
-A szépségipar nem egy egyszerű szakma. Mi motivált, hogy itt próbáld ki magad? Hogy látod te a szépségipar mai helyzetét vállalkozói szemmel?
– Egyik oldalról, valóban nem egyszerű. Elég telített a piac, szigorúak a szabályozások. Másik oldalról, pedig nagyon sok lehetőséget rejt még magában. Azt látom, hogy a piac jelentősebb része, egy kaptafa….nagyon hasonló szlogenekkel és ígéretekkel hasonló csomagolásban és személytelenül kínálja termékeit a különböző drogériák, szupermarketek polcain… A tudatos vásárlók tábora egyre nő és nekik már valami másra van igényük. Szerencsére egyre több megbízható, minőségi és kreatív magyar kozmetikum márka tud betörni a piacra, akik minőségi alapanyagokból, szabályozott keretek között gyártanak és alkotnak valami igazán egyedit.
– Mikor döntöttél úgy, hogy tagja leszel a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetségének? Mit adott számodra a szerezet? Milyen tapasztalataid vannak a FIVOSZ-ról?
– Másfél éve léptünk be és lettünk tagok. Jó néhány rendezvényen voltunk, sok érdekes előadást és tanulságos történetet hallottunk. Kellemes kapcsolatok születtek, sokan vásárolnak is tőlünk. De a legnagyobb ajándék, akit a FIVOSZ-tól „kaptunk”, a FIVOSZ mentor programjának egyik szakembere és a vele való közös munka volt. Egy marketing témájú FIVOSZ rendezvényen ismertük meg Piros Krisztián marketinges szakembert, akivel a rendezvény után nem sokkal kezdtünk el együtt dolgozni és kialakítani a marketing stratégiánkat. Azóta is jó barátságban vagyunk, nem engedte el a kezünket a munka végeztével. Bármikor, bármilyen kérdéssel fordulhatunk hozzá.
– Ha tanácsot, és tippeket kellene adnod fiatal vállalkozóknak, akkor miket mondanál? Melyek a legfontosabb tanácsaid?
– Találj magad mellé egy jó társat! Lehetőleg olyasvalakit, aki valami olyasmihez ért, amihez te nem és fordítva. Ha mindenki azt csinálja, amihez ért és kiegészítitek egymást, nagyon nagy előnyben vagytok. Hallgass a megérzéseidre! A kezdeti kudarcok után semmiképp ne add fel, azokból lehet a legtöbbet tanulni! Merj kérdezni azoktól, akik már sikereket értek el a területeden! Amikor azon kapod magad, hogy folyton csak kifogásokat keresel és találsz egy helyzetre, nem pedig megoldást, akkor az nem a te utad! Ha otthonról dolgozol, akkor se…sose dolgozz pizsamában! ☺