Sok vállalkozót annyira lefoglalnak a napi ügymenetek, hogy nem jut idejük új kapcsolatok építésére vagy a meglévők ápolására. Pedig nemcsak az a fontos, hogy futtasd az értékesítést, rendben tartsd a könyvelést, teszteld az új termékeket vagy nyomon kövesd, hogy az asszisztensed rendben elvégezte-e a kiosztott feladatokat, hanem hogy kiépítsd a saját közösségedet. Egy vállalkozó nem magányos farkas!
Talán vannak, akik úgy vélik, elfecsérelt idő az, amit munkaebédekkel vagy networking-kávézásokkal töltenek – kivéve persze, ha valamilyen kilátásban lévő, konkrét üzletkötés céljából történik. Pedig a helyzet ennek éppen az ellenkezője: a kapcsolatépítés- és ápolás sokszorosan megtérül. Kapcsolatépítés alatt azt értem, hogy tudatosan keressük a hasonló értékek, elvek és célok mentén dolgozók társaságát, és időt szánunk arra, hogy kapcsolatot ápoljunk velük. Miért lehet ez hasznos számodra?
- Ezek az emberek inspirálnak téged: egyrészt jó példát mutathatnak neked, másrészt másokkal együtt gondolkodva remek ötletek merülhetnek fel benned. A lényeg az, hogy valamilyen módon több leszel a kapcsolatok, az emberek által.
- Visszajelzést kaphatsz tőlük azzal kapcsolatban, hogy jó úton jársz-e, illetve ha valamilyen nehézséget tapasztalsz, a megoldások lehetséges módjáról vagy arról, mennyire számít egyedinek ez a probléma. Bármi történik is, nem maradsz egyedül.
- Természetesen konkrét üzletkötések, üzleti projektek is születhetnek a kapcsolatokból. Nem ez az elsődleges cél, de ha van ismeretségi köröd, akkor egyikük-másikuk rád fog gondolni majd, amikor olyan szolgáltatásra vagy olyan termékre lesz szükséged, ami a te profilodba tartozik. Mert már ismer, és kialakult benne a bizalom irántad.
A jó közösség tehát óriási hozzáadott értéket és megtartó erőt jelent. Éppen a vállalkozóknak van rá szükségük leginkább, akiket sok esetben nem vesz körül állandó csapat, vagy pedig vezetőként nem kapnak megfelelő visszajelzést.
Ahhoz, hogy megtaláld azokat az embereket, akikkel egy körbe tartozol, nem kell mást tenned, mint elmenned egy olyan rendezvényre, konferenciára, előadásra, ahol – a közös érdeklődésnek köszönhetően – ők is jelen vannak – ilyenek például a FIVOSZ klub estek is. A többit pedig hozza majd a pillanat lehetősége!
Az Alkalmazottból Vállalkozó c. könyvben nemcsak ahhoz találsz konkrét tanácsokat, hol és hogyan ismerkedhetsz új emberekkel és építhetsz velük közösséget, hanem olyan, a vállalkozás szempontjából kulcsfontosságú témákról is növelheted ismereteidet, mint a személyes márka építése, a kudarckezelés, a saját teamed bővítése vagy akár a helyfüggetlen életmód. Ha vállalkozásod kezdeti szakaszában jársz vagy szeretnél új módszereket elsajátítani, ez a könyv neked szól!
A szerző, Dallos Zoltán három éve vállalkozó: rendezvényeket szervez, kezdő vállalkozókat mentorál és saját marketingügynökségét vezeti.