Menu

Vissza a FIVOSZ kezdőlapra

Retro-üdítő: FIVOSZ-os támasztotta fel a Gyöngyöt

Retro-üdítő: FIVOSZ-os támasztotta fel a Gyöngyöt

Salamon József Attila a Yellowmill Cider Hungary Zrt. vezérigazgatója megérezte a régi idők szavát, és a cég piacra dobta a legendás üdítőt. A FIVOSZ tagjának köszönhetően évtizedek után újra felkerült a boltok polcaira a rendszerváltás előtti idők legendás üdítőitala, a Gyöngy.

Kockza Máté Antal, a FIVOSZ Média Bizottságának elnöke készített interjút új tagunkkal, Salamon József Attilával:

Miért döntöttetek úgy, hogy feltámasztjátok a Gyöngyöt?

A YellowmillCider Hungary Zrt.-t 2015. novemberében alapítottuk, ekkor még ketten az üzlettársammal. 2016 tavaszától több körben tőkét emeltünk, immár 12 részvényesünk van. Az eredeti tervek szerint cidert szerettünk volna gyártani, e célból jöttünk létre. A baráti társaságból sokan csatlakoztak pénzügyi befektetőként, de van aki már aktívan részt is vállal a munkában, 2017. januártól már négy munkavállaló fog dolgozni a cégben és keresünk még további befektetőket is. Az üdítőipar ötlete úgy jött hogy, 2015. év végén elkezdtem nézegetni, hogy gyerek koromból milyen márkákra, termékekre emlékszem, és mi az ami még megvan, mi az, amit már nem lehet kapni, és így fedeztem fel, hogy a GYÖNGY jellegzetes logóját senki nem használja.

Utánanéztem és láttam, hogy lejárt rá az utolsó védjegy oltalom is. Rögtön meg is indítottam az Uniós védjegy bejegyzési procedúrát, és 2016. áprilisától az Uniós védjegyet a Zrt. birtokolja. Így sikerült szert tennünk erre a védjegyre, e nélkül nem is gondolkodtam volna az üdítő gyártásban. Így 1992 után újra kapható a GYÖNGY. Jelenleg ezen van a hangsúly, egy hazai prémium szénsavas üdítő márkát építünk belőle, mivel a cider manufaktúra épületének kivitelezése elhúzódik, most ez a fő irányvonal. Jelenleg úgy néz ki, csak tavasszal fogunk tudni elkezdeni termelni a cider szegmensben. Az üdítő viszont fut, már szépen növekszik a boltok száma Bács-Kiskun Megyében, ahol a Gyöngyöt meg lehet vásárolni.

Az ország déli részét kalocsai raktárunkból tervezzük ellátni, a többi megyére még disztribúciós partnereket keresünk. Jenleg már 84 boltban árulják az üdítőinket és dinamikusan növekszik a bolt szám, 2017. januárra tervezünk egy komolyabb piacbővítést Budapesten Pest megyében, hogy az ország legnagobb piacán és érdemben jelen legyünk. Lassan meglesz rá a tárgyi és humán erőforrás fedezet, hogy újabb lendületet vegyünk. Most 1,75literes narancs üdítő áll rendelkezésre, de január első hetére az autóinkra kerül a 0,5literes PET palackos kivitel is, és fejlesztjük az ikonikus 0,25literes zöld üveges kiszerelést is a vendéglátó egységek számra. A célunk nem kisebb, mint hogy üdítőinket az ország összes boltjában és vendéglátóhelyén meg lehessen vásárolni.

Miért lettél vállalkozó?

Mindig is szerettem volna ital gyártással foglalkozni, itt főleg az alkoholos italok érdekeltek, borásszá képeztem magam, és adott volt a cider amit nagyon megszerettem egy Skót Whisky túra alkalmával, és hatalmas volumen van még a hazai piacbane téren. Az üdítő ötlete véletlenül jött, és úgy éreztem élni kell a lehetőséggel, bele fér a részvénytársaság profiljába, piacképes lehet egy hazai újjáélesztett szénsavas prémium brand, főleg azért mert nincs ilyen. A prémium szegmens a két nagy vállalat uralja, az ő piaci részesedésükből akarunk kiharapni egy kis részesedést.

Milyen kezdeti nehézségekkel kellett szembenézned?

Én 12 évig Budapesten dolgoztam könyvelőként, nagyon sok mindent láttam, tanultam, az adminisztrációval így nem volt gondom, simán mentek a kezdeti lépések. Amivel viszont komoly gond akadt, az a piacra lépés. Nem engedtél be az árut a polcaikra sem a nagyobb magyar, sem a külföldi üzletláncok. Ezen most újra elkezdünk dolgozni, és megpróbáljuk újra listáztatni az üdítőt. A növekedéshez még forrásra van szükségünk, jelenleg ez okozza a legnagyobb nehézséget, kockázati tőkét szeretnénk bevonni elég kevés sikerrel.

Miért döntöttél úgy, hogy csatlakozol a FIVOSZ-hoz?

A kiterjedt kapcsolatrendszerben látok fantáziát, illetve a kedvezményrendszer is felkeltette az érdeklődésünket.

Szerinted mi tesz valakit sikeres vállalkozóvá?

A kitartó munka és elhivatottság, a tenni akarás, a nyitottság az újra, az éleslátás, a tanulási képesség, akár a saját hibáinkból is. A piac egy nagy póker játszma, ahol nem tudod mire lesz elég, amit leosztottak neked, de hiányos információkból megpróbálod a legjobb döntést hozni, és ha konzekvensen tartod magad a rendelkezésre álló tények alapján a megbecsült kockázat nyereség viszonyhoz, előbb utóbb bejön a számításod. Tudni kell, hogy mikor érdemes kockáztatni és merni kell lépni.

írta: Koczka Máté Antal

 
 

Szeretnéd, hogy a Te sikersztoridról is halljon az ország?

Csatlakozz FIVOSZ tagnak, hogy Téged is bemutathassunk a FIVOSZ.HU-n!

 
Vissza a tetejére
Image 01 Image 02 Image 03 Image 04 Image 05 Image 05 Image 05 Image 05