Menu

Vissza a FIVOSZ kezdőlapra

Lelkesedés, kitartás, saját vállalkozás – hogyan lehet jobbnak lenni?

Lelkesedés, kitartás, saját vállalkozás – hogyan lehet jobbnak lenni?

Honnan jött a Manna ABC nem mindennapi ötlete? Miként látta meg a választott terület egyértelmű piaci rését Papp András? Milyen problémákkal néznek szembe a fiatalok? A FIVOSZ tagjával, a Manna ABC alapítójával, Papp Andrással beszélgettünk. 


- Mi volt a fő motivációd, amikor megalapítottad a céged?

- A konkurenciánál jobbat szerettem volna alkotni, önmegvalósítani és egzisztenciát teremteni. Tanulmányaim során ráébredtem, egy saját vállalkozás lehet az, amibe igazi lelkesedést és maximális energiát tudok belevinni. Mindemellett saját bőrömön tapasztaltam azt, hogy a fővárosi éjjel-nappali kereskedelemben jelentős piaci rés van, hiszen mind mennyiségben, mind minőségben rengeteg fejlődési lehetőséget láttam a non-stop üzletek körében. 

- Számodra miért éri meg FIVOSZ tagnak lenni? 

- Jó érzés azt látni, hogy tudunk olyan muníciót adni a fiataloknak, amely ahhoz szükséges, hogy bátrabban, lelkesebben vágjanak bele valami újba. Jó érzés útmutatónak lenni, inspirálni. Ez is egy visszaigazolás arra a munkára, amit napi szinten végzünk eredményesen.

Hogy látod, mi a legnagyobb probléma, amivel ma a fiatal vállalkozók küzdenek?
A napi problémák, a folyamatos üzleti nyomás láthatóan elveszi a kedvét a fiataloknak attól, hogy Magyarországon fogjanak bele bármilyen vállalkozásba. Minden szegmensben nagyon erős a verseny, a multik törnek előre. Sok fiatal nem mer ma vállalkozni, vagy az anyagiak, vagy a szülőknél látott stressz miatt. Az is lehet emellett, hogy azt nem kalkulálják bele a sikerhez vezető útba, hogy ahhoz, hogy elérjék a kívánt eredményeket, számos kudarcba fulladt ötlettel, kísérlettel kell megbirkózniuk. Mindenhol, nemcsak Magyarországon. Egy-egy kudarcnál nem szabad megállni, hanem tanulni, építkezni kell belőle. Olyan nincs, hogy mindig minden összejön. 

- Miért fontos nektek annyira az innováció?
A siker egyik kulcsa a folyamatos innováció. A Manna most azon dolgozik, hogy a második félévre saját sütőipari termékeket tegyen a polcaira. Itthon kevés a jó minőségű pékáru, a modern technológiával, a mai egészséges szemléletnek megfelelően és változatos alapanyagokból előállított termékek nagyon korlátozottan, vagy egyáltalán nem elérhetők. Pedig az igény érzékelhetően jelen van a vásárlók körében: erre szeretne megoldást kínálni a Manna. Mindemellett folyamatosan napirenden van a hálózat fejlesztése mind informatikai, mind üzletberendezések terén a legmodernebb nyugat-európai trendeknek megfelelően.

Vissza a tetejére
Image 01 Image 02 Image 03 Image 04 Image 05 Image 05 Image 05 Image 05