Menu

Vissza a FIVOSZ kezdőlapra

Ő már FIVOSZ tag: Vállalkozásfejlesztő és Forrásszervező Kft

Ő már FIVOSZ tag: Vállalkozásfejlesztő és Forrásszervező Kft

A következő interjúban Szabó Zoltánnal ismerkedhettek meg, aki vallja, hogy egy cég nem cég, és a folyamatos újítási kedvvel tör előre. Hiszi és vallja, hogy a kitartás, a minőség mindennél fontosabb, és ebben a szellemben tör a csúcs felé.

 

Mutasd be kérlek  röviden a Vállalkozásfejlesztő és Forrásszervező Kft! Mi adta a vállalkozói ötletet?

Édesapám vállalkozó volt, így igen korán beleláttam egy vállalkozás életébe és tetszett, amit láttam. Őszintén szólva nem tudtam és most sem tudom elképzelni magam mint alkalmazott, de hozzáteszem, kipróbáltam az alkalmazotti létet is… Be is igazolódott a megérzésem... Vállalkozásokkal foglalkozni először a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségénél (VOSZ) kezdtem el, ott a Széchenyi Kártyával kapcsolatos ügyintézést végeztem. Itt igen sokat tanultam a nagy „öregektől” a vállalkozásokról, sok siker történetet és sajnos sok elkövetett hibáról is hallottam.

Utána egy kereskedőcégtől kaptam egy lehetőséget, mint középvezető, ahol szinte semmi segítséget nem kaptam a cégvezetéstől a munkám elvégzéséhez, mindent nekem kellett kijárni és megoldani (persze azért elvárások voltak). Ez napi 12-14 órás munkát jelentett. Ekkor döntöttem el, hogy nem másra és más cégének az építésére fogom ezt az időt szánni, hanem a saját cégemet építem. Ezen idők alatt igen meghatározó kapcsolati tőkére tettem szert, amit a cégem beindításánál profitra válthattam és kamatoztathattam.

Mostanra eljutottunk oda, hogy a Vállalkozásfejlesztő és Forrásszervező Kft neve egyet jelent a minőséggel és az igényességgel. Mindig vesszőparipám volt, hogy a vállalkozás több „lábon” álljon (ehhez mondjuk hozzájárul a sok ötlet ami mindig a fejemben kavarog). Innen jött a kedvenc idézetem is: „Egy vállalkozás nem képes talpon maradni ma, ha csak azt ismétli, amit tegnap csinált, ha nem növekszik, akkor elpusztul”

A Vállalkozásfejlesztő és Forrásszervező Kft által nyújtott szolgáltatások kiknek szól, kik vehetik igénybe?A Cég által nyújtott szolgáltatáscsomagból melyik tevékenységet emelnéd ki?

Elsősorban olyan meglévő vállalkozásoknak és/vagy vállalkozás alapítása előtt álló érdeklődőknek, akik nem szeretnek kompromisszumot kötni, de egy megbízható, naprakész és felkészült partnert szeretnének maguk mellett tudni. Ebből a kívánalomból indult a könyvelőiroda. Egyszerűen nem volt időm a könyvelőhöz járkálni, a problémáimhoz megfelelő ügyvédeket keresgélni, szabályozásokat követni,  értékbecslő után szaladgálni és sorolhatnám még…

Türelmetlen típus vagyok, nem szeretem az időhúzást és a problémázást. Azt tapasztalva és látva, hogy mások is küzdenek ezzel a problémával hoztam létre a Nobilis Könyvelőirodát. A standard számviteli és ügyviteli feladatok mellett az ügyfeleink részére azt gondolom, hogy szinte mindenben tudunk megoldást kínálni akár irodánkban, akár szerződött partnereinken keresztül, ami egy cég életében jelentkezhet.

Mik azok a tipikus hibák, amikkel könyvelőként a cégetek találkozik?

Eddig szinte mindig „találtunk” pénzt a vállalkozásoknál. Sok olyan esettel találkozunk, amikor a vállalkozás könyvelésével megbízott személy vagy figyelmetlensége, vagy hanyagsága miatt nem a vállalakozás érdekeit (anyagi) nézi, hanem, hogy minél előbb elvégezze a munkát, és ez az alaposság rovására megy. Minek fizessen valaki többet, mint amennyit ténylegesen kéne?!

A másik eset a kezdő vállalkozók körében pedig a tájékozatlanság minden téren. De hát ezért vagyunk… „Fogom kezed, megyek veled!”, azaz már a vállalkozás alapításától kezdve az ügyvéddel közreműködve kísérjük nyomon a vállalkozás életét.

A cégvezetők mennyire vannak tisztában a törvényi szabályozással? Tisztában vannak a mulasztás súlyával?

Én úgy gondolom, hogy mindenki csinálja azt, amihez ért. Egy cégvezető nem könyvelő, nem adószakértő, nem az Ő dolga ezzel foglalkozni, nyilván ezért alkalmaz minket. Nem az Ő feladata folyamatosan nyomon követni a számviteli rendet és egyéb szabályváltoztatásokat. Nyilván ha az Ő tevékenységét érintő változás történik, ezt jelezzük felé és megbeszéljük a továbbiakat, hiszen ezért bízott meg minket. A mulasztás súlyáról a nálunk lévő vállalkozások nem tudnak nyilatkozni, ez remélem így is marad! :)

Több lábon álló Cégként, mit javasolsz a vállalkozásoknak, amire minden képpen figyeljenek oda cégük jogkövető, adótudatos működtetésük kapcsán?

Szakmailag a lehető legjobban felkészült kollégákat alkalmazza! Mindenhez senki sem érthet, és sok bosszúságot, pénzt megspórolhat magának, ha tényleg a megfelelő emberekkel dolgozik együtt. Ezt sajnos saját káromon tanultam meg.

Mit tartasz kulcsfontosságúnak a vállalkozásotok sikerében?

A megalkuvás teljes hiányát és a folyamatos „ötletelést”!

Hol tart a vállalkozásod? Mi a jövőképetek 2-3 év múlvára?

Forgalmunk folyamatosan növekedett az elmúlt időszakban, 2012-ben árbevételünk 26 millió, 2013-ban 73 millió, míg 2014-ben már 194 millió forint volt. Árbevételeink és eredményeink azt mutatják, hogy jó úton haladunk céljaink felé. Nagy figyelmet szentelünk likviditásunk megtartására.

Több faktorcéggel vagyunk kapcsolatban, faktorkeretünk mértéke összesen mára már meghaladja a 450 000 Eurot. Ezek a számok. 2015 év végére árbevételünket és eredményünket legalább a duplájára szeretnénk növelni (de ehhez a piac alakulásának is lesz pár szava), köszönhetően az új partnereinkkel kötött szerződéseknek, valamint egy új tevékenységi körrel is bővül ismét a vállalkozás, de ez még kidolgozás alatt van jelenleg.

Mi az az egy, amit javasolnál a fiatal vállalkozóknak?

Ha nincs bennük kitartás neki se álljanak, legyenek innovatívak és ne féljenek belevágni az elképzelésükbe. Nem attól bukik el valaki, ha padlóra kerül, hanem ha onnan kitartás hiányában nem képes felállni.

Elérhetőségek:

www.nobiliskonyveles.eu

+36704222760

www.vafe.hu

+36706214111

1073 Budapest, Erzsébet krt 26 4/19

Az interjút készítette: Gál Andrea

 

 

Vissza a tetejére
Image 01 Image 02 Image 03 Image 04 Image 05 Image 05 Image 05 Image 05