Menu

Vissza a FIVOSZ kezdőlapra

Ő már FIVOSZ tag: A tartalomfelelős

Ő már FIVOSZ tag: A tartalomfelelős

Szövegre minden vállalkozásnak szüksége van. Kommunikálni elvileg nem muszáj, de ha egy kérdésemre semmit sem válaszolsz, az is elmond rólad valamit nekem. A Kreatív Kontroll sikersztorija.

Mutasd be röviden a vállalkozásodat! Mi adta a vállalkozásod ötletét?

Online marketingesként és magazinszerkesztőként is dolgoztam, mikor egyszerre három külsős állásom volt. Felismertem, hogy bár a szöveges tartalom alapvető fontosságú a vállalkozások számára, mégis nehézséget jelent az előállítása, mert erőforrásigényes. A szövegekhez mindenképpen élőerő kell, és növekszik a tartalomigény, tehát egy komolyabb vállalkozás számára már nem elég egyetlen ember egyféle stílusa. Nem írogathat az ügyvezető, de szerkesztőséget sem tudnak fönntartani.

A reklámozás hagyományos szemlélete az internet előtt alakult ki: most már a kommunikáció korát éljük, ahol nagy mennyiségű tartalomra van szükségünk, én pedig ennek előállítója és leszállítója akartam lenni. A cég tehát ezért alakult: azon cégek számára, melyek észrevették a fogyasztóik tartaloméhségét, és hajlandóak csillapítani is.

Milyen szolgáltatásokkal segítitek a hozzátok forduló vállalkozásokat?

A termékpiramis alján a mindenki számára alapvetően szükséges és könnyen megfizethető szolgáltatások állnak: például egy céges blog, ami kb. tízezres havi költséget jelent. De értékesítési szövegek (hírlevelek, landing page-ek, brosúrák) megírására is rendszeresen szükség van, és a komolyabb vállalkozások teljes tartalommarketing-stratégiát keresnek nálunk. Ez már komoly partneri együttműködés, ahol nem csak szöveges anyagok előállításáról van szó.

Szolgáltatásaitok közül, melyiket emelnéd ki és miért?

Bár a szövegírás egyszerű, sőt egyívű műfajnak tűnik, állandóan új termékeket dolgozunk ki. Készítünk sikerdíj alapú blogokat, melyeknél akkor kell kifizetni egy cikk teljes árát, ha az Indexen címlapos lesz. Ezen felül állandóan publikálunk a Wikipédián is, ami nagyon jó hitelességnövelés egy szervezet számára, hiszen ott forrásként ők kerülhetnek föl. A SEO-t ezzel és a blogokkal is elég jól támogatjuk.

Hogyan határoznád meg a vállalkozásotok célcsoportját?

Szövegre minden vállalkozásnak szüksége van. Kommunikálni elvileg nem muszáj, de ha egy kérdésemre semmit sem válaszolsz, az is elmond rólad valamit nekem. A cégek a mai internetkultúrában már kiadóként kell, hogy tekintsenek önmagukra: már nemcsak bérelhetjük a felületet másoknál fizetett hirdetés formájában, de saját médiánk is lehet (a blogunk, magazinok vagy akár a Facebook-oldalunk).

Az egészen kis cégektől kezdve a multikig mindenféle ügyfelünk van, havonta 150-nél is több partnerrel dolgozunk, de a növekedés folyamatos. Vannak egyszemélyes cégek, hagyományos kkv-k, de egészen nagy vállalkozások is. Mindig az adott célok és persze korlátok döntik el, kinek mit tudunk adni.

De tudomásul kell venni: valahol mindannyiunk konkurense a Coca-Cola is. Ha én a kólától kapok érdekes tartalmat (magazinjuk van, videókat gyártanak stb.), és azt fogyasztom, akkor a napi 24 órámból ez vesz el, és nem marad időm rád.

A tartalommarketinges szemlélet ez: nem tízmilliókért kijelölöm az időt a tévéreklámommal, mikor elmehetsz pisilni, hanem akkor és ott adok tartalmat, amikor és ahol keresed. Pont neked, a te stílusod szerint. Erre kisebb cégek is képesek.

Milyen gyakori hibákkal találkozol a megrendelőid részéről a honlap illetve marketing kommunikáció kapcsán?

Alapvető, de tényleg alapvető problémák vannak ott, mikor árengedményt adok már azért is, ha mérik a hatékonyságunkat, tehát azért adok előnyt, ha kiderülhet, hogy rosszul csinálunk valamit. Pedig elemi érdekem: mi is tanulunk, ráadásul javíthatunk az anyagainkon, ezeket mindig finomítani, tesztelni kell.

Mindennapos, hogy nem tudják a vállalkozók egészen pontosan meghatározni a célpiacukat. Több vevőprofilt kell fölállítani: hány éves, mit szeret, mennyit keres, milyen oldalakat nézeget stb., stb. A kérdéseket sorolom, de konkrét válasz nincsen. A leggyakoribb az: „mindenki”. De olyan célcsoport nem létezik.

A cégek jellemzően az ügyvezetőnek készítik a weboldalukat. Én azt mondom, ha a céges oldalad a cégedről szól, akkor ki is dobhatod. Mégis kit érdekel, mikor alakultál, mi a neved vagy az, hogy „üdvözöljük weblapunkon”? Mikor csak pár másodperced van a bizalom kiépítésére, akkor ne önmagadra koncentrálj! Az oldalad az ügyfeledről szóljon: az ő problémáját kell megoldanod. Ez alapvetően más stratégiai szemlélet, mint ami a kkv-knál uralkodni látszik.

Magyarország egyetlen nyomtatott tartalommarketing magazinját ti adjátok ki. Miért tartottátok fontosnak a magazin megjelentetését?

A Kontent valóban az egyetlen talán a világon is, amely nyomtatott magazinként kizárólag a content marketingről szól. Szerintem szükség van olyan szakmai magazinokra, melyek hitelesen képviselnek egyes területeket. Itthon főleg előadogatnak a témában olyanok, akik nyugati publikációkat olvasnak, de kevés a tapasztalati szakember, és ez a marketing minden területére igaz.

Mi azt valljuk, hogy elő a számokkal: rengeteg ügyféltől igen sok tapasztalatunk, esettanulmányunk van, ezt mi nem félünk megmutatni. A magazin egyben a saját tartalomstratégiánk része is: kitűnő konverziót érünk el vele, a saját hitelességünket nagyban növeli, miközben a piacot oktatja, és értékes tartalmat biztosít.

Mit tartasz kulcsfontosságúnak a vállalkozásod sikerében?

Kell szerencse, hogyne kellene?! De szerencséje annak van, aki csinál valamit. Aki nem tölt ki lottószelvényt, az nem üti meg a főnyereményt. Ennél lényegesen jobb arányú nyeremény érhető el, ha dolgozunk, ha folyamatosan újítunk, gondolkodunk, tervezünk és cselekszünk, akkor nagyobb eséllyel jön jól egy szerencsés pillanat. A jó találkozáshoz a jó helyen kell lennünk: ha bezárkózunk az elefántcsonttornyunkba, akkor a szerencse aligha jön utánunk.

Ezen kívül sokat kell dolgozni. Nem szeretem a dajkameséket, hogy kapcsolatok nélkül nem lehet megélni. Én kapcsolatok nélkül kezdtem, ráadásul családi támogatást sem kérhettem, még ma is hazaadok. Tőkém sem volt, féléves sem volt a cég, és a munkahelyeimről el kellett jönnöm, tehát 2012-ben már csupán erre hagyatkozhattam. És volt három kőkemény év, mikor mindennap és jóval 8 óra fölött dolgoztam. Megérte, és szívesen dolgozom sokat most is, még ha meg is tehetem, hogy néha hátralépjek.

Ami pedig a legfontosabb: az emberek, a csapat. Én csak nálam jobbakkal akarok dolgozni. Az embereim tudják, mennyit keresünk, pontosan látják a célokat, és teljes önállóságban dolgozhatnak. Otthonról akár: az ügyfeleket, eszközöket én biztosítom, ők viszont megszervezik a munkájukat, és építik azt a céget, amelyben közös célokra leltek. Nem én vagyok a motor, én csak összeállítottam a motort, amely működteti a szervezetet.

A vállalkozó nem az, aki céget alapít, hanem az, aki szervezetet fejleszt, és embereket irányít.

Hol tart a vállalkozásod? Hogyan látod a cég jövőjét 2-3 év múlva?

Már régóta piacvezetők vagyunk a saját területünkön, ráadásul elég messze a többiektől. Míg másutt legfeljebb egy-két szövegíró dolgozik, én 12 állandó emberrel haladok. A teljes csapat 20 fős, 6-7 alkalmazott és alvállalkozók együtt. Saját operatív, kreatív, marketing- és értékesítési vezetővel, meg tartalommarketing-specialistával és üzletágvezetővel haladunk.

A tavalyi cél harmincmilliós árbevétel volt, amit sikerült elérni, 2015-re a nagyobb csapattal ötvenmillió a cél, de most úgy látjuk, még magasabbra is lőhettünk volna. Mivel szolgáltatásról van szó, és így a költségek alacsonyak, ráadásul a piaci árak alatt dolgozunk, ezért ez már önmagában rengeteg ügyfél és még több megrendelés. Két év múlva a százmillió sem tűnik eltúlzottnak.

Mi az, amit javasolnál a fiatal vállalkozóknak a vállalkozás sikeres működtetéséhez?

A munkadelegáció nem ördögtől való: még ha tudod, hogy más nem olyan minőségben, vagy inkább nem ugyanolyan módon old meg valamit, mint te tennéd, akkor is el kell engedni minden olyan feladatot, amely nem a te kompetenciád. Az ügyvezetőnek nem feladata a számlákkal vagy az e-mailekkel bíbelődni, és lehet, hogy nem neked kellene postára járnod, ha abban az időben foglalkozhatnál döntéshozatallal és piaci feladatokkal is.

Higgyetek magatokban, dolgozzatok keményen, és keressetek jó csapatot és jó alvállalkozókat: nem egyedül kell haladni. Én hiszek a bizalom fontosságában, a hibák megbocsátásában és a nagy célok erejében. A bizalom ott indul, hogy hiszel magadban, és ott érik be, mikor bízol a csapatodban és a partnereidben is.

Ne pénzt akarj keresni, mert az csak eszköz, egyszerű kupon, amiből sok mindent elérhetsz, de mindig híja lesz. Építs olyat, amire büszke lehetsz, ami lehetőséget ad arra, hogy azt csináld, amihez éppen kedved van. A munka méltóságot ad, és szerintem alantas arra várni, hogy lógassam a lábam, semmit se kelljen csinálni. Engem motivál, hogy dolgozhatom, ha pedig megtalálod a saját utad, ott neked sem lesz kérdés, hogy szívesen munkálkodsz majd. Hogy hány órában és heti hány napban, az persze már a kényelmeden múlik majd. Szeress élni, mert a végcélunk ugyanaz: boldogok szeretnénk lenni.

Sipos Zoltán / ügyvezető /

Kreatív Kontroll Kft.

kreativkontroll.hu

 Az interjút készítette: Gál Andrea

 

Nem szeretnél te sem kimaradni a FIVOSZ sikerközösségéből? Építs kapcsolatot az ország legsikeresebb, ambíciózusabb fiatal vállalkozóival (tagunk: RAVAK,Szállás.hu,Maesteszínház.hu,Kulcs-Soft Nyrt.,) Neked mit ad a FIVOSZ? Ide kattints!

Vissza a tetejére
Image 01 Image 02 Image 03 Image 04 Image 05 Image 05 Image 05 Image 05